Klagomål

Med klagomål avses att en kund är missnöjd med en finansiell tjänst eller produkt och där kunden anser att Bolaget inte tillmötesgått ett krav eller en begäran om rättelse i fråga om tjänsten eller produkten. Allmänna synpunkter och generella missnöjesyttringar anses i detta sammanhang inte som klagomål.

Klagomålsansvarig hos Nowo Fund Management AB är Rutger Selin.

Konsumenternas Bankbyrå
Om du vill vända dig till någon utomstående för att diskutera ditt ärende rekommenderas Konsumenternas Bank- och finansbyrå. www.konsumenternas.se

Kommunala konsumentvägledare
Den kommunala konsumentvägledaren i din kommun kan ge dig råd i enskilda tvister och ärenden. Vägledarna samarbetar även med Konsumentverket. På deras hemsida hittar du telefonnummer och e-postadress till din vägledare. Konsumentverket har inte möjlighet att svara på enskilda frågor eller ingripa i enskilda tvister. www.hallakonsument.se/kommunernas-konsumentverksamhet/

Allmänna reklamationsnämnden
Om ditt klagomålsärende inte ger ett tillfredsställande resultat kan du göra en skriftlig anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). ARN kan ta upp ditt ärende om ditt krav överstiger ett visst minimibelopp. En anmälan till ARN måste ske inom sex månader från det att Nowo Fund Management AB första gången – helt eller delvis – avvisat dina anspråk. ARN lämnar rekommendationer om hur tvisten mellan dig och Nowo Fund Management AB ska lösas. www.arn.se

Prövning i domstol
Du kan även vända dig till domstol med en stämningsansökan mot Nowo Fund Management AB. Du bör då anlita ett ombud som dels kan hjälpa dig i processen, dels gör en bedömning av ärendet och dina utsikter att nå framgång i tvisten.